24hb Dec 2011, ada 3 program.

- Majlis Ramah Mesra Badan Kebajikan Anak Selangor Jordan (BKASJ), tujuan pergi nak jumpa teman2 anak Selangor dari mantiqah lain, tengok muka2 baru pimpinan, dan paling utama mendengar kalam2 hikmah dari pensyarah KUIS dahulu, Ustaz Farid Ravi Abdullah. Lazimnya, program sebegini dihadiri adik2 tahun 1, tapi suka pergi jugak, dapat secebis semangat untuk melangkah hari esok dengan lebih kuat!

- Into the Crowd, Malacca Student Society of Jordan, (MSSJ). Tujuan pergi semata2 nak makan masak asam pedas, bukan ahli rasmi dan bukan juga ahli bersekutu (punyalah muka tak malu). Dapat serba sedikit ilmu nahu berkaitan Mesir yang apabila di 'Irab; Mim-Mushkilah, Shod- Sobar, dan Rho- Redha. Ada pegawai HEP anak Melaka di Mesir hadir untuk mendengar masalah dan aduan anak Melaka di Jordan. Tapi yang paling penting belajar erti Syukur!

- Tamat program, berusaha pulang cepat nak hadir Makan Malam Amal, (Mu'tah Charity Dinner), entah macam mana, pak cik bawa bus tu boleh je selamba rock letak kami di City Mall hingga jam 8 malam dan pastinya dengan yakin tanpa sebarang syak wa sangka tak dapat hadir program di Mu'tah. Tak dapat tengok Short Film!

- 31hb ni, mula peperiksaan akhir bagi semester kali ini dengan subjek Sohihain (hadith dari Arbaeen Nawawiyyah). Mohon didoakan! Jzkk.

- 1hb Jan 2012. Selamat berangkat kepada yang akan pulang ke Malaysia. Semoga selamat sampai. Gembirakan hati kedua ibubapa ya!


:)